Takenpakket
Het beheer omvat de gewone verrichtingen verband houdend met het administratief, financieel en technisch beheer inzake de gemeenschappelijke delen van het gebouw. Deze moeten volbracht worden als een goed huisvader, overeenkomstig :
· De bepalingen van het algemeen reglement van mede-eigendom.
· De wetten, decreten, reglementen e.d. van overheidswege
getroffen en die de mede-eigendom aanbelangen.
· De deontologische verplichtingen hem opgelegd door het
Beroepsinstituut van Vastgoedmakelaars (BIV).
Administratief beheer
1. Voorbereiden van vergaderingen: raad van mede-eigendom, jaarlijkse algemene vergadering, bijkomende bijzondere algemene vergaderingen ed.
2. Opstellen en verzenden van oproepingsbrieven en verslagen van voornoemde vergaderingen.
3. Het (doen) uitvoeren van de beslissingen in het kader van het gewoon beheer.
4. Tussenkomst in alle contractuele relaties van de mede eigenaars ten opzicht van derden, en dit namens en voor rekening van alle mede eigenaars
5. Voeren van alle briefwisseling waarbij de mede-eigendom als partij betrokken is.
6. Afleveren van nodige attesten
financieel beheer
De syndicus voert de boekhouding conform de bepaling van de wet op de mede-eigendom:
· Het samenstellen van een werkingskapitaal;
· Het betalen van de gemeenschappelijke rekeningen;
· Het omslaan van de kosten over de mede‑eigenaars;
· Opstellen van een jaarlijkse gedetailleerde balans;
· Het invorderen van de verschuldigde bedragen,
eenvormige software binnen de kantoororganisatie,
welke voorafgaandelijk wordt voorgesteld
· Opstellen van een kostenbegroting
· Openen van een residentierekening op
gemeenschappelijke naam.
· Voorstellen formuleren aan de algemene vergadering om,
gefundeerd en gemotiveerd, een realistisch
reservekapitaal te creëren en dit te plaatsen op een
investeringsrekening
· Jaarlijks wordt de boekhouding gecontroleerd, op de
statutaire algemene vergadering zal de kwijting omtrent
het financieel en technisch beheer van het gebouw
gevraagd worden.
TECHNIscH BEHEER
· Het in standhouden van de gemeenschappelijk patrimonium;
· Het op elk ogenblik 'bedrijfsklaar' houden van de technische installaties;
· Herstel van occasionele defecten;
· Uitbaten van de technische installaties (hoofdzakelijk voor gemeenschappelijk gebruik);
· In de tijd : het verbeteren van het gebouw en/of zijn installaties;
· En uiteindelijk na verloop van tijd het renoveren, aanpassen nieuwe technieken en het
terug in goede staat van werking en gebruik brengen, opdat zowel de
investerings- als huurwaarde wordt behouden.
· Beheer van onderhoudscontracten
JURIDISCH BEHEER
· Bij juridische procedure begeleiden en vertegenwoordigen wij de vereniging van
mede-eigenaars.
· Bij wijziging van belangrijke documenten voorzien wij begeleiding.
· Achterstallige betalingen van mede-eigenaars invorderen
PRIVACY
· Zorg dragen voor persoonlijke informatie, welke aan ons werd verschaft en
deze vertrouwelijk behandelen
· Voorzien van de nodige technische en organisatorische maatregelen voor het
beheer en beveiliging van de persoonlijke gegevens in functie van de vigerende
wettelijke bepalingen. (Nieuwe Europese wetgeving (algemene verordening
gegevensbescherming: GDPR) dewelke in voege gaat op 25/05/2018)